Залучення та оцінка результатів – пріоритети Робочого плану ІПВГ

На завершення серії публікацій щодо ознайомлення з новим Робочим планом 2024 – 2026, ми зупинимося на останніх двох Національних пріоритетах : «Взаємодія зі стейкхолдерами та партнерами» і «Оцінка досягнутих результатів та прогресу»

Регулярне розкриття даних щодо стану справ у видобувній галузі не має практичного значення без належної уваги та поінформованості громадськості, розуміння того, що означають цифри, а також публічних дебатів на тему управління видобувним сектором.

Сталий розвиток ІПВГ в Україні неможливий без активної взаємодії між усіма ключовими учасниками – урядом, бізнесом, громадянським суспільством, міжнародними партнерами та органами місцевого самоврядування. Залучення зацікавлених сторін до обговорення, розробки та впровадження ініціатив ІПВГ дозволяє враховувати різні перспективи, забезпечує прозорість процесів та формує довіру між сторонами. Така взаємодія також підвищує ефективність прийняття рішень, покращує комунікацію результатів ІПВГ, сприяє поширенню знань про ініціативу на регіональному рівні та дозволяє оперативно реагувати на виклики, пов’язані з розвитком галузі в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення.

З метою побудови злагодженої комунікації було визначено Національний пріоритет «Взаємодія з стейкхолдерами та партнерами». Національний пріоритет складається з 7 цілей та 36 заходів.

4.1 Посилення статусу України на міжнародному рівні – участь України в ІПВГ сприяє зміцненню міжнародного іміджу держави як прозорого та відповідального партнера у сфері управління природними ресурсами. Реалізація стандарту ІПВГ підвищує довіру з боку міжнародних інвесторів, донорів та фінансових інституцій. Це дозволяє Україні активніше інтегруватися у глобальні ініціативи сталого розвитку та посилює її позиції на міжнародній арені.

4.2 Залучення зацікавлених сторін до ІПВГ на національному рівні – залучення до ІПВГ учасників на національному рівні є необхідною умовою для ефективного впровадження вимог Стандарту ІПВГ та забезпечення якісного процесу звітування. Підвищення обізнаності, професійних знань і навичок представників уряду, бізнесу та громадянського суспільства сприятиме кращій взаємодії між сторонами та посиленню аналітичної спроможності. Це, у свою чергу, забезпечить сталість процесу ІПВГ та посилить його вплив на ухвалення рішень у сфері управління ресурсами.

4.3 Залучення регіональних бенефіціарів до ІПВГ – залучення регіональних бенефіціарів сприяє ефективному та прозорому процесу управління ресурсами. Забезпечує врахування місцевого контексту, підвищує обізнаність та довіру до ініціативи.

4.4 Посилення ролі Порталу ІПВГ у комунікації з зацікавленими сторонами – Портал ІПВГ є основним інструментом відкритого доступу до даних, тому його розвиток сприятиме ширшому використанню інформації та підвищенню прозорості.

4.5 Публікація матеріалів у ЗМІ та соціальних мережах – активна комунікація через медіа забезпечує ширше охоплення аудиторії, популяризує ІПВГ та сприяє підвищенню обізнаності громадськості.

4.6 Взаємодія БГ ІПВГ та Національного Секретаріату ІПВГ з Міненерго в частині публікації інформації – співпраця з Міненерго в частині публікації інформації щодо процесу імплементації ІПВГ на сайті Міненерго.

4.7 Форма зворотного зв’язку з зацікавленими сторонами – наявність зворотного зв’язку дозволяє враховувати потреби зацікавлених сторін, підвищує якість комунікації та сприяє покращенню змісту звітності.

Останнім Національним пріоритетом є «Оцінка досягнутих результатів та прогресу».

Згідно з вимогою 1.5 В стандарту ІПВГ, Багатостороння група зацікавлених сторін повинна проводити щорічний огляд прогресу виконання робочого плану, який має стати основою для наступного робочого плану. 

Оскільки новий Робочий план охоплює проміжок у 3 роки, було окремо узгоджено запровадити оцінку виконання заходів та перешкод, які мали місце. Обговорення стану виконання робочого плану кожні 6 місяців забезпечить належний моніторинг та розуміння перешкод, які можуть виникати під час виконання заходів.

Національний пріоритет «Оцінка досягнутих результатів та прогресу» включає 3 цілі та 17 заходів. 

5.1 Підготовка Звіту про виконання Робочого плану – звіт про виконання Робочого плану дозволяє оцінити рівень реалізації запланованих заходів та виявити прогалини, що потребують уваги. Це забезпечує прозорість, підзвітність та підґрунтя для подальшого стратегічного планування.

5.2 Моніторинг та оцінка впровадження ІПВГ в Україні – регулярний моніторинг і оцінка дозволяють відстежувати динаміку прогресу у впровадженні ІПВГ, ідентифікувати успішні практики та вчасно реагувати на виклики. Це сприяє сталості процесу та ефективнішому управлінню ініціативою.

5.3 Підготовка Звіту про прогрес – звіт про прогрес є ключовим документом для інформування національних та міжнародних зацікавлених сторін про досягнення, виклики та плани ІПВГ. Його публікація зміцнює довіру до процесу та підтверджує зобов’язання України дотримуватися принципів прозорості. 

Ознайомитися з Річним Звітом про прогрес України за 2023 рік можна за посиланням. Звіт про прогрес України за 2024 рік перебуває на стадії підготовки та буде опублікований на сайті Національного Секретаріату ІПВГ після його затвердження на засідання БГ ІПВГ.

Дякуємо всім, хто зумів ознайомитися з усіма статтями серії «Новий Робочий План ІПВГ 2024 – 2026, що приховано в ньому ?». У найближчий час нас очікує ще більше цікавої інформації та деталей щодо різних аспектів впровадження ІПВГ в Україні.

Якщо у вас є ідеї чи цікаві пропозиції, на які представникам БГ ІПВГ варто звернути увагу, то надсилайте свої пропозиції на електронну адресу: uaeiti.team@gmail.com.

Ми будемо раді почути вашу думку, давайте будувати прозорість у видобувному секторі спільними зусиллями.

Матеріал підготовлено в рамках проєкту “Комунікаційна підтримка впровадження ІПВГ в Україні”, який реалізує команда ІПВГ у співпраці з Міненерго через ГО НОВА Енергія за фінансової підтримки Європейського Союзу в межах ініціативи Road4EaP Action — спільної програми ЄС та Ініціативи “Партнерство “Відкритий уряд” (ПВУ).