Згідно з вимогою 7.2 Стандарту ІПВГ, країни, що впроваджують ІПВГ, повинні забезпечити, щоб інформація, що розкривається згідно з вимогами ІПВГ, була доступною для широкої громадськості.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Тобто, фактично уся інформація, яка є у володінні суб’єктів владних повноважень, є публічною інформацією, якщо інше визначено законом.
У світлі прийняття БГ ІПВГ нового Робочого плану ІПВГ до 2026 року «Цифровізація та доступність даних», визначено одним із Національних пріоритетів. Метою цього пріоритету є зміцнення доступності інформації та культури відкритих даних, ІПВГ прагне забезпечити публікацію інформації та даних про видобувні галузі та їх використання широким колом зацікавлених сторін. Доступ до отриманої інформації може сприяти органам державної влади, громадськості, ЗМІ у прийнятті відповідних стратегічних рішення та побудові прозорого суспільства. Наведені в даному пріоритеті заходи чітко окреслюють плани у даному напрямку, однак не містять їх пріоритетності та покрокових планів їх досягнення.
Оскільки Національний Звіт ІПВГ охоплює значний обсяг інформації про видобувну галузь України, включаючи не лише інформацію про платежі, а й низку статистичних та контекстуальних даних, важливих для суспільства, це призводить до суттєвого щорічного збільшення обсягу інформації, що розкривається у Звіті.
На початковому етапі підготовки Звіту ІПВГ у 2025 році було ідентифікавано 110 наборів даних від розпорядників інформації. За результатами аналізу 57 наборів даних, або 51.82% є у відкритому доступі, 39 наборів 35,45% збираються, але не публікуються.
| № | Категорія | Пояснення | Кількість наборів даних | % співвідношення |
| 1 | Інформація доступна | Інформація, необхідна для підготовки Звіту ІПВГ є у відкритому доступі. | 57 | 51.82% |
| 2 | Інформація збирається, але не публікується | У розпорядника інформації немає прямого обов’язку публікувати таку інформацію. | 39 | 35.45% |
| 3 | Інформація доступна у відкритому доступі (частково обмежена у зв’язку з воєнним станом) | Розпорядник інформації обмежив доступ до певних складових інформації. | 8 | 7.27% |
| 4 | Інформація обмежена у зв’язку з воєнним станом | Розпорядник інформації перестав публікувати певну інформацію | 2 | 1.82% |
| 5 | Інформація відсутня | Інформація необхідна для Звіту, однак не можливо ідентифікувати причини її відсутності | 4 | 3.64% |
З метою оцінки готовності переходу до автоматизації процесу підготовки Звіту ІПВГ за допомогою цифрових інструментів було проаналізовано формат даних.

Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»8, машиночитаний формат – це формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру без участі людини. Для цілей аналізу формати «CSV» та «XLS» були віднесені до машиночитаних даних, а документи у форматі «DOC», «PDF», а також інформація, розміщена безпосередньо на сайті розпорядника, до не машиночитаних.
За результатами аналізу було встановлено, що 50 наборів даних є у машиночитаному форматі, а 39 наборів даних не машиночитані.
За результатами проведеного аналізу було сформовано інтерактивний дашборд “Потоки даних Звіту ІПВГ 2024 року” який після погодження звіту буде публічно доступний.

Стандарт ІПВГ 2023 року передбачає значний обсяг інформації, який має бути розкритий компаніями.
Інформація, яка мала розкриватися компаніями відповідно до Стандарту ІПВГ 2019 року, розкривається компаніями через звіти про платежі на користь держави. Строк для подання звітів за 2024 рік ще не сплив, тому станом на дату цього звіту оцінити повноту розкритих даних не є можливим.
У зв’язку з тим, що чинний Закон України «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях» не містить прямого зобов’язання щодо розкриття усіх показників, необхідних для повноцінного виконання вимог Стандарту ІПВГ, Незалежним адміністратором було проведено аналіз доступності такої інформації в публічному доступі.
Проведений аналіз продемонстрував, що значна частина інформації є відсутньою у відкритому доступі у зв’язку з відсутністю прямих вимог законодавства до видобувних компаній публікувати таку інформацію (окрім деяких позицій для компаній з державною участю). Той незначний об’єм інформації, який доступний, є не машиночитаним та публікується у форматі «pdf», що можна оцінити в цілому як інформацію низької якості, оскільки не може бути відтворена за допомогою засобів для автоматичного зчитування. Рівень деталізації є середнім, однак описана інформація є загальною, що не дає в повній мірі можливості здійснити ґрунтовний аналіз.
Загальний результат свідчить про те, що інформація в значній мірі недоступна, і її розкриття потребує суттєвих доопрацювань спільно з представниками компаній (для одностороннього розкриття інформації компаніями) або шляхом внесення відповідних змін у законодавство.
За результатами проведеного аналізу наборів даних, отриманих від органів державної влади, організацій та компаній, а також доступності цієї інформації у публічних джерелах і наявних перешкод для повного розкриття інформації, з метою підготовки Звіту ІПВГ було прийнято рішення про необхідність додаткових запитів для отримання інформації від наступних розпорядників:
| • Державна служба геології та надр України;• Міністерство енергетики України; •Державна служба статистики України; • Українська енергетична біржа; • Національна комісія, що здійснює державне регулюванняу сферах енергетики та комунальних послуг; • Оператор газотранспортної системи України; • Державна митна служба України; • Державна податкова служба України; • Міністерство економіки, довкілля та сільськогогосподарства України; • Пенсійний фонд України; • Міністерство юстиції України; • Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України; •Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку; • ДК «Газ України»; • Фонд державного майна України; • Антимонопольний комітет України; • Міністерство фінансів України; | • Державна казначейська служба України; • ДП «Прозорро»; • Державна служба зайнятості; • Рахункова палата України; • Національний Банк України; • Державна аудиторська служба України; • Державний центр зайнятості; • ДП «Оператор ринку»; • Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру; • Державне агентство водних ресурсів України; • Державна служба України з питань праці; • Державна екологічна інспекція України |
Результати опрацювання відповідей на запити – шукайте вже у грудні 2025 року на сторінках чернового національного звіту ІПВГ та на Порталі даних видобувних галузей https://eiti.gov.ua/
Матеріал підготовлено в рамках проєкту «Комунікаційна підтримка впровадження ІПВГ в Україні». Проєкт реалізується командою ІПВГ у партнерстві з Міністерством енергетики та громадською організацією «Нова Енергія». Фінансування здійснюється Європейським Союзом через програму Road4EaP, яку впроваджує Ініціатива «Партнерство «Відкритий Уряд» (OGP).